Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Growth Hacking
czytaj więcej
Sytuacja wyjściowa

Wzrost rozpoznawalności oraz zwiększenie liczby obserwujących profile największych marek komputerowych na świecie – Acer i Predator. Taki cel przyświecał nam od 2018 roku, kiedy to rozpoczęliśmy nasze działania z Acer UK. Część jego kanałów w mediach społecznościowych miała już swoje grono fanów, a część startowała od zera. Pod swoje skrzydła wzięliśmy obsługę Facebooka, Instagrama, YouTube’a i Twittera wspomnianych marek.

KPI

Nasze działania były skupione na efekcie, jakim był wzrost zasięgów poszczególnych profili Acer i Predator w mediach społecznościowych. Targety kształtowały się następująco:

110 000
osób
Acer UK
na Facebook'u
30 000
osób
Predator UK
na Facebook'u
35 000
obserwujących
Acer UK
na Instagramie
75 000
obserwujących
Predator UK
na Instagramie
35 000
obserwujących
Acer
na Twitterze
2 000
osób
Acer
na Linkedin
10 000
subskrybentów
Acer UK
na Youtube
10 000
subskrybentów
Predator UK
na Youtube
Realizacja

Od początku, kluczowe dla tego projektu było zaangażowanie odpowiednich influencerów, zapewniających wzrost na kanałach marek. Jednym z najważniejszych elementów był tutaj research na Facebooku, Instagramie i YouTubie, a co za tym idzie – przeanalizowanie kilkuset profili mikro- i makroinfluencerów.

Wybrani przez nas influencerzy, musieli spełniać kilka kryteriów. Przede wszystkim, zależało nam, aby charakteryzowali się zaangażowaną społecznością, która chętnie lajkuje zdjęcia, wchodzi w rozmowy w komentarzach oraz udostępnia posty swoim znajomym. Kolejną ważną dla nas cechą, była elastyczność podczas współpracy, ponieważ projekt wymagał szybkich reakcji i partnerskiego podejścia z obu stron. Wybierając odpowiednie osoby do współpracy, przeszukaliśmy social media pod kątem influencerów z poczuciem odpowiedzialności za osiągnięty wynik, dlatego analizowaliśmy ich dotychczasowe współprace i sposoby ich realizacji.

Influencerów spełniających nasze warunki zaczęliśmy szukać w maju 2020 roku. Efekty współpracy można było zauważyć już w pierwszej, próbnej fazie projektu, na przełomie czerwca i lipca. Druga faza różniła się od pierwszej większą ilością zaangażowanych influencerów, natomiast mechanika była identyczna do tej zastosowanej w pierwszej fazie. Podczas obu tur, maksymalnie wykorzystaliśmy potencjał osób, z którymi współpracowaliśmy, dając im swobodę przy dostosowywaniu publikowanych przez nich treści, pod grupę odbiorców, jakimi są ich obserwujący. 

Efekty

Efektem obu wspomnianych tur było wykonanie większości rocznych KPI, w pierwszej połowie sierpnia 2020 roku, a nawet ich przebicie. Świetnym przykładem jest kanał Predator UK na YouTubie – zaczynaliśmy z liczbą 618 subskrybentów i do końca 2020 roku założyliśmy, że zdobędziemy ich 10 tys. Tymczasem już w sierpniu mieliśmy prawie dwukrotnie większą liczbę obserwujących kanał, mianowicie ponad 18 tys. osób.

Zobacz więcej projektów