Eventy online
Eventy online
Eventy online
Eventy online
Eventy online
Eventy online
Eventy online
Gaming Stream
czytaj więcej
Sytuacja wyjściowa

Są takie wydarzenia sportowe, które powinien znać każdy szanujący się fan danej dyscypliny. W przypadku gamingu takim eventem jest Intel Extreme Masters (IEM) - najbardziej prestiżowy i najdłużej trwający, globalny, profesjonalny turniej esportowy. Jego historia sięga 2006 roku, a rozgrywki odbywają się na całym świecie. Od 2013 finały IEM odbywały się w katowickim Spodku, a od 2015 uczestniczyliśmy w nich jako ekipa WEC Communication wraz z naszym klientem, firmą Acer (w latach 2015-2016 Acer Polska, a 2017-2022 Acer EMEA).

Intel Extreme Masters to od zawsze szalone esportowe emocje, a jednym z elementów wydarzenia było Trophy Tour. W jego ramach każdy miłośnik gamingu mógł z bliska zobaczyć (ale nie dotknąć! ;)) replikę pucharu, o który walczyli najlepsi gracze z całego świata. IEM 2020 miał być wyjątkowy – zamiast relacji wideo na żywo, streamowanej w social mediach, finał akcji Trophy Tour miał odbywać się w wypełnionym po brzegi Spodku I 2020 rok był wyjątkowy… jednak nie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Ze względu na sytuację pandemiczną IEM został odwołany na dzień przed imprezą, a trofeum - zamiast trafić do Spodka - było dłużej eksponowane w centrum handlowym.

W 2021 IEM przybrał formę online (do Katowic nie przyjeżdżali ani kibice, ani zawodnicy). I teraz przenieśmy się w czasie do obecnego czasu - na 2022 rok zaplanowane zostały rozgrywki z publiką, jednak bez EXPO. Chcemy powrócić do gamerskiej normalności, jednak z zachowaniem bezpieczeństwa. Chcemy znów pokazać replikę Trophy, święty Graal esportu, ale bez ryzyka i narażania fanów na styczność z COVID-19.

KPI

Klient wyznaczył naszej agencji główny cel: przeprowadzenie Trophy Tour w Polsce w sposób efektowny i skuteczny.

Aby cel mógł być osiągnięty, wyznaczyliśmy mniejsze kamienie milowe:

  • produkcja treści video - teasery wydarzenia głównego,
  • maksymalne wykorzystanie potencjału współpracy z IEM w social media i działaniach PR,
  • prezentacja wybranych produktów Predator (marka gamingowa Acer) w ofercie Media Expert,
  • poinformowanie grupy docelowej eventu o limitowanych rabatach na sprzęt Predator w Media Expert.

…oraz cele liczbowe:

  • zasięg publikacji patronackich ok. 20 k uu - przebiliśmy ponad 23x z wynikiem 462 K uu!
  • wyświetlenia reklam ok. 20 k - nasze materiały video zostały obejrzane ponad 23M razy!
  • liczba uczestników konkursu Kahoot ok. 350 - w quizie wzięło udział ok. 1500 osób!
Realizacja

Nasze zadanie zakładało realizację wydarzenia z prezentacją repliki trofeum IEM, które zna każdy fan esportu. Pierwsze koncepty skupiały się na wybranych placówkach Media Expert, partnera eventu. Jednak z powodu stale zmieniającej się sytuacji covidowej, ostatecznie podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wydarzenia do internetu. Tym samym naszym nowym celem stało się stworzenie unikatowego wydarzenia online, które zachęci społeczność gamerską do aktywnego uczestnictwa.

Plan nie brzmiał zawile: organizujemy stream, który przyciągnie fanów esportu przed monitory. Jednak nie był on tak już tak prosty w realizacji - w okresie pandemicznym odbywało się tak wiele wszelkiego rodzaju wydarzeń online, webinarów, szkoleń, że po prostu sama forma przestała być interesująca i atrakcyjna. 

W tym celu, w scenariuszu eventu, umieściliśmy same mocne punkty:

  1. do współpracy zaprosiliśmy osoby znane i lubiane - Japczana (gwiazda polskiego Twitcha), Niedaradka (influencer-twarz Media Expert) oraz gościa specjalnego, Jana Błachowicza (mistrz świata w MMA, ambasador marki Predator), a o poprowadzenie eventu poprosiliśmy konferansjera Piotra “Nawijam” Bednarskiego
  2. nasi goście starli się najpierw w quizie z wiedzy o IEM, a potem w rozgrywkach w CS:GO
  3. widzowie mieli szansę zawalczyć o cenne nagrody (razem były warte ponad 15 000 zł!) - na żywo biorąc udział w konkursie Kahoot oraz w ciągu kolejnych dni dodając zdjęcie z filtrem Predator na Instagramie
  4. wspólnie z partnerem wydarzenia - Media Expert - przygotowaliśmy limitowane kody zniżkowe na sprzęt gamingowy (w tym takie, które działały tylko w trakcie streamu)
  5. pokazaliśmy replikę Trophy oraz połączyliśmy się z organizatorami Intel Extreme Masters

Wszystko to okraszone zostało w pełni profesjonalnymi przygotowaniami. Nasze wydarzenie odbyło się pod patronatem mediów związanych z technologiami i sprzętem gamingowym - Spider's Web oraz WP Tech. Kampanie reklamowe śmigały aż miło w social media: na Facebooku, na Instagramie, na YouTube. Wraz z naszymi sprawdzonymi podwykonawcami zadbaliśmy nawet o najdrobniejsze szczegóły, m.in. zaprojektowaliśmy zestawy obrandowanych ubrań dla całej ekipy czy wyprodukowaliśmy dodatkowe elementy wyposażenia studia, by jeszcze bardziej dopasować je do potrzeb naszego wydarzenia.

Nadszedł 22.02.2022 - dzień Gaming Stream, czas wejść na plan. Koordynowaliśmy całe wydarzenie, od wszelkich dostaw, poprzez catering, aż po ostatni klaps na planie.

Efekty

Event wyszedł ŚWIETNIE: zrealizowaliśmy wszystkie założone cele, osiągając fantastyczne wyniki.

  • Wyświetlenia w ciągu 24 h: 60 K
  • Peak live: 7,2 K
  • Liczba uczestników - konkurs Kahoot: 1,5 K
  • Zasięg kampanii w social media: > 4,5 M
  • PR: 12 publikacji, AVE: > 58 K pln, reach: > 13 M

Liczymy, że będziemy mieć jeszcze okazję (niejedną!) to powtórzyć - a sobie i Wam życzymy, by były to również eventy offline.

Zobacz więcej projektów