Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
Social Media
IEM 2020
czytaj więcej
Sytuacja wyjściowa

Intel Extreme Masters to najbardziej prestiżowy i najdłużej trwający, globalny, profesjonalny turniej esportowy, który rozpoczął się w 2006 roku. Odbywa się on w miastach na całym świecie, w tym również w Katowicach, gdzie miejsce ma finał imprezy i towarzyszą mu targi IEM EXPO. W 2020 roku uczestniczyliśmy w nim po raz piąty, razem z naszym klientem – firmą Acer. 

IEM 2020, organizowaliśmy trzeci raz we współpracy z Acer EMEA (wcześniej dwie edycje z Acer Polska) i miał on być wyjątkowy dla klienta – zamiast relacji wideo na żywo, streamowanej na kanałach społecznościowych, finał akcji Trophy Tour miał odbywać się w Spodku, wypełnionym po brzegi ludźmi. Z racji tego, że Predator był jednym ze sponsorów katowickiego Intel Extreme Masters, mieliśmy do swojej dyspozycji oryginalne trofeum, które odbyło tournée po europejskich krajach, na koniec trafiając do centrum handlowego w Katowicach oraz finalnie do Spodka. Fani esportowych emocji mogli zrobić sobie zdjęcie z legendarnym trofeum, na którym były nazwiska wszystkich zwycięzców IEM, a także zapoznać się najnowszymi urządzeniami Predator oraz platformą społecznościową dla graczy – Planet9.gg. Drugą główną atrakcją tego wydarzenia był projekt produkcji cosplayowych strojów Predator Tribe, które zostały opracowane na nasze zlecenie i według naszego pomysłu. 

Pomimo niepewności, które były związane z pandemią i odbyciem się IEM, na dzień przed rozpoczęciem eventu, byliśmy w 100% gotowi na podjęcie dziesiątek tysięcy odwiedzających. Jednak po południu tego samego dnia dowiedzieliśmy się, że Intel Extreme Masters odbędzie się bez publiczności i bez EXPO. Pojawiło się nowe wyzwanie – jak mamy wykorzystać to, co do tej pory przygotowaliśmy?

KPI

Wyzwania postawione naszej agencji pozostały takie same, niezależnie od zamkniętych trybun i EXPO:

  • produkcja treści wideo,
  • maksymalne wykorzystanie potencjału współpracy z IEM w social media,
  • przedstawienie produktów Predator i platformy Planet9.gg.
Realizacja

Z tyłu głowy ciągle mieliśmy ustalone z klientem cele eventu, które chcieliśmy osiągnąć, pomimo nagłej zmiany sytuacji. Z racji tego, że ze względów bezpieczeństwa nie mieliśmy dostępu nawet do własnych stoisk, trzeba było znaleźć nowe miejsca, w których realizacja tych celów byłaby możliwa. Wybraliśmy miejsca poza Spodkiem – kopalnię Guido, przestrzeń miejską aglomeracji, studio fotograficzne i klub nocny. To właśnie tam realizowaliśmy filmy fabularne i produktowe, sesje fotograficzne oraz serię treści na social media.

Efekty

Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania klienta. Nie dość, że „uratowaliśmy” projekt jako praktycznie jedyna z firm, które planowały obecność podczas IEM 2020, to na dodatek udało nam się przekroczyć cele liczbowe związane z zasięgiem i zaangażowaniem. Wyniki były wyższe niż w 2019 roku, głównie dzięki influencerom oraz ambasadorce Acer, których obecność mocno wpłynęłę na zasięgi. Strzałem w dziesiątkę była też mocna promocja na YouTube.

35 000
osób
kliknęło w materiał z pierwszego turnieju na YouTube
5 000
osób
oglądało relację z wydarzenia i lajkowało zdjęcia na Instagramie @predator_pl
12 000
osób
oglądało materiał z IEM 2020 na Instagramie @predatorgaming
Zobacz więcej projektów