Wzrost rozpoznawalności oraz zwiększenie liczby obserwujących profile największych marek komputerowych na świecie - Acer i Predator. Taki cel przyświecał nam od 2018 roku, kiedy to rozpoczęliśmy nasze działania z Acer UK. Część jego kanałów w mediach społecznościowych miała już swoje grono fanów, a część startowała od zera. Pod swoje skrzydła wzięliśmy obsługę Facebooka, Instagrama, YouTube’a i Twittera wspomnianych marek.
Nasze działania były skupione na efekcie, jakim był wzrost zasięgów poszczególnych profili Acer i Predator w mediach społecznościowych. Targety kształtowały się następująco:
Od początku, kluczowe dla tego projektu było zaangażowanie odpowiednich influencerów, zapewniających wzrost na kanałach marek. Jednym z najważniejszych elementów był tutaj research na Facebooku, Instagramie i YouTubie, a co za tym idzie - przeanalizowanie kilkuset profili mikro- i makroinfluencerów.
Wybrani przez nas influencerzy, musieli spełniać kilka kryteriów. Przede wszystkim, zależało nam, aby charakteryzowali się zaangażowaną społecznością, która chętnie lajkuje zdjęcia, wchodzi w rozmowy w komentarzach oraz udostępnia posty swoim znajomym. Kolejną ważną dla nas cechą, była elastyczność podczas współpracy, ponieważ projekt wymagał szybkich reakcji i partnerskiego podejścia z obu stron. Wybierając odpowiednie osoby do współpracy, przeszukaliśmy social media pod kątem influencerów z poczuciem odpowiedzialności za osiągnięty wynik, dlatego analizowaliśmy ich dotychczasowe współprace i sposoby ich realizacji.
Influencerów spełniających nasze warunki zaczęliśmy szukać w maju 2020 roku. Efekty współpracy można było zauważyć już w pierwszej, próbnej fazie projektu, na przełomie czerwca i lipca. Druga faza różniła się od pierwszej większą ilością zaangażowanych influencerów, natomiast mechanika była identyczna do tej zastosowanej w pierwszej fazie. Podczas obu tur, maksymalnie wykorzystaliśmy potencjał osób, z którymi współpracowaliśmy, dając im swobodę przy dostosowywaniu publikowanych przez nich treści, pod grupę odbiorców, jakimi są ich obserwujący.
Efektem obu wspomnianych tur było wykonanie większości rocznych KPI, w pierwszej połowie sierpnia 2020 roku, a nawet ich przebicie. Świetnym przykładem jest kanał Predator UK na YouTubie - zaczynaliśmy z liczbą 618 subskrybentów i do końca 2020 roku założyliśmy, że zdobędziemy ich 10 tys. Tymczasem już w sierpniu mieliśmy prawie dwukrotnie większą liczbę obserwujących kanał, mianowicie ponad 18 tys. osób.