Są takie wydarzenia sportowe, które powinien znać każdy szanujący się fan danej dyscypliny. W przypadku gamingu takim eventem jest Intel Extreme Masters (IEM) - najbardziej prestiżowy i najdłużej trwający, globalny, profesjonalny turniej esportowy. Jego historia sięga 2006 roku, a rozgrywki odbywają się na całym świecie. Od 2013 finały IEM odbywały się w katowickim Spodku, a od 2015 uczestniczyliśmy w nich jako ekipa WEC Communication wraz z naszym klientem, firmą Acer (w latach 2015-2016 Acer Polska, a 2017-2022 Acer EMEA).
Intel Extreme Masters to od zawsze szalone esportowe emocje, a jednym z elementów wydarzenia było Trophy Tour. W jego ramach każdy miłośnik gamingu mógł z bliska zobaczyć (ale nie dotknąć! ;)) replikę pucharu, o który walczyli najlepsi gracze z całego świata. IEM 2020 miał być wyjątkowy – zamiast relacji wideo na żywo, streamowanej w social mediach, finał akcji Trophy Tour miał odbywać się w wypełnionym po brzegi Spodku I 2020 rok był wyjątkowy… jednak nie w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Ze względu na sytuację pandemiczną IEM został odwołany na dzień przed imprezą, a trofeum - zamiast trafić do Spodka - było dłużej eksponowane w centrum handlowym.
W 2021 IEM przybrał formę online (do Katowic nie przyjeżdżali ani kibice, ani zawodnicy). I teraz przenieśmy się w czasie do obecnego czasu - na 2022 rok zaplanowane zostały rozgrywki z publiką, jednak bez EXPO. Chcemy powrócić do gamerskiej normalności, jednak z zachowaniem bezpieczeństwa. Chcemy znów pokazać replikę Trophy, święty Graal esportu, ale bez ryzyka i narażania fanów na styczność z COVID-19.
Klient wyznaczył naszej agencji główny cel: przeprowadzenie Trophy Tour w Polsce w sposób efektowny i skuteczny.
Aby cel mógł być osiągnięty, wyznaczyliśmy mniejsze kamienie milowe:
- produkcja treści video - teasery wydarzenia głównego,
- maksymalne wykorzystanie potencjału współpracy z IEM w social media i działaniach PR,
- prezentacja wybranych produktów Predator (marka gamingowa Acer) w ofercie Media Expert,
- poinformowanie grupy docelowej eventu o limitowanych rabatach na sprzęt Predator w Media Expert.
…oraz cele liczbowe:
- zasięg publikacji patronackich ok. 20 k uu - przebiliśmy ponad 23x z wynikiem 462 K uu!
- wyświetlenia reklam ok. 20 k - nasze materiały video zostały obejrzane ponad 23M razy!
- liczba uczestników konkursu Kahoot ok. 350 - w quizie wzięło udział ok. 1500 osób!
Nasze zadanie zakładało realizację wydarzenia z prezentacją repliki trofeum IEM, które zna każdy fan esportu. Pierwsze koncepty skupiały się na wybranych placówkach Media Expert, partnera eventu. Jednak z powodu stale zmieniającej się sytuacji covidowej, ostatecznie podjęliśmy decyzję o przeniesieniu wydarzenia do internetu. Tym samym naszym nowym celem stało się stworzenie unikatowego wydarzenia online, które zachęci społeczność gamerską do aktywnego uczestnictwa.
Plan nie brzmiał zawile: organizujemy stream, który przyciągnie fanów esportu przed monitory. Jednak nie był on tak już tak prosty w realizacji - w okresie pandemicznym odbywało się tak wiele wszelkiego rodzaju wydarzeń online, webinarów, szkoleń, że po prostu sama forma przestała być interesująca i atrakcyjna.
W tym celu, w scenariuszu eventu, umieściliśmy same mocne punkty:
- do współpracy zaprosiliśmy osoby znane i lubiane - Japczana (gwiazda polskiego Twitcha), Niedaradka (influencer-twarz Media Expert) oraz gościa specjalnego, Jana Błachowicza (mistrz świata w MMA, ambasador marki Predator), a o poprowadzenie eventu poprosiliśmy konferansjera Piotra “Nawijam” Bednarskiego
- nasi goście starli się najpierw w quizie z wiedzy o IEM, a potem w rozgrywkach w CS:GO
- widzowie mieli szansę zawalczyć o cenne nagrody (razem były warte ponad 15 000 zł!) - na żywo biorąc udział w konkursie Kahoot oraz w ciągu kolejnych dni dodając zdjęcie z filtrem Predator na Instagramie
- wspólnie z partnerem wydarzenia - Media Expert - przygotowaliśmy limitowane kody zniżkowe na sprzęt gamingowy (w tym takie, które działały tylko w trakcie streamu)
- pokazaliśmy replikę Trophy oraz połączyliśmy się z organizatorami Intel Extreme Masters
Wszystko to okraszone zostało w pełni profesjonalnymi przygotowaniami. Nasze wydarzenie odbyło się pod patronatem mediów związanych z technologiami i sprzętem gamingowym - Spider's Web oraz WP Tech. Kampanie reklamowe śmigały aż miło w social media: na Facebooku, na Instagramie, na YouTube. Wraz z naszymi sprawdzonymi podwykonawcami zadbaliśmy nawet o najdrobniejsze szczegóły, m.in. zaprojektowaliśmy zestawy obrandowanych ubrań dla całej ekipy czy wyprodukowaliśmy dodatkowe elementy wyposażenia studia, by jeszcze bardziej dopasować je do potrzeb naszego wydarzenia.
Nadszedł 22.02.2022 - dzień Gaming Stream, czas wejść na plan. Koordynowaliśmy całe wydarzenie, od wszelkich dostaw, poprzez catering, aż po ostatni klaps na planie.
Event wyszedł ŚWIETNIE: zrealizowaliśmy wszystkie założone cele, osiągając fantastyczne wyniki.
- Wyświetlenia w ciągu 24 h: 60 K
- Peak live: 7,2 K
- Liczba uczestników - konkurs Kahoot: 1,5 K
- Zasięg kampanii w social media: > 4,5 M
- PR: 12 publikacji, AVE: > 58 K pln, reach: > 13 M
Liczymy, że będziemy mieć jeszcze okazję (niejedną!) to powtórzyć - a sobie i Wam życzymy, by były to również eventy offline.