Firmy często spotykają się z problemem wyeksponowania swojego wizerunku jako organizacji pełnej możliwości rozwoju. Ten problem dotyczył również naszego klienta - Sabre, wiodącej firmy technologicznej, która napędza światową branżę turystyczną. Zapewnia ona rozwiązania w zakresie sprzedaży detalicznej, dystrybucji i realizacji zamówień, które pomagają liniom lotniczym, hotelom, biurom podróży działać wydajniej, zwiększać przychody i oferować spersonalizowane doświadczenia podróżnym Zainspirowani skalą działalności oraz potrzebami Sabre w aspekcie wsparcia prowadzonych rekrutacji, zaproponowaliśmy naszemu klientowi pomysł stworzenia projektu Ambasadorów Sabre, którzy z perspektywy pracowników, będą prezentować, jak na co dzień wygląda ich praca w biurze.
- wybór 20 Ambasadorów odpowiadających wyznaczonym grupom: stażysta, średnio-zaawansowany, zaawansowany, niezwiązany z technologią, tech-boomerangs (osób powracających do pracy w firmie),
- produkcja materiałów graficznych (sesje zdjęciowe - w profesjonalnym studio i w nowym biurze Sabre),
- przygotowanie scenariuszy oraz i produkcja treści wideo (tzw. testimonial video, gdzie pracownicy mówią o doświadczeniu pracy w firmie).
Nasze działania rozpoczęliśmy od konsultacji z działem komunikacji Sabre Polska i wyboru piętnastu ambasadorów, którzy mieli pomóc nam w realizacji dwóch celów:
- rekrutacyjnego - utrzymywanie i pozyskiwanie najlepszych talentów w IT,
- wizerunkowego - kreowaniu i poszerzaniu informacji o Sabre, jako przyjaznemu miejscu pracy.
Na ambasadorów Sabre wybieraliśmy osoby zaangażowane w działania firmy, komunikatywne i wzbudzające zaufanie. Jako że wcześniej zdecydowaliśmy o podziale reprezentantów na 5 grup docierających do: stażystów, osób o średnio-zaawansowanym i zaawansowanym poziomie technologicznym, niezwiązanych z technologią i tech-boomerangs, nasi przedstawiciele musieli charakteryzować się również niezbędną wiedzą i obyciem w przydzielonych do nich tematach.
Aby móc zrealizować założone cele promocyjne, przygotowaliśmy dedykowane grafiki pod kampanię z wykorzystaniem przedstawicieli firmy, tak aby odbiorcy Sabre mogli zapoznać się z ich sylwetkami i utrwalić ich w swojej pamięci jako autorytety. Kolejnym krokiem, było przeprowadzenie szkoleń dla ambasadorów, podczas których przedstawiliśmy założone przez nas cele i sposoby ich realizacji. Ich założeniem było przygotowanie wybranych osób do działania w nowej roli i godnego reprezentowania firmy. Te czynności wsparliśmy dwiema profesjonalnymi sesjami zdjęciowymi w studiu i nowym biurze Sabre. Nagraliśmy także materiały wideo, do których przygotowaliśmy wcześniej scenariusze i zajęliśmy się ich produkcją. Wzajemne zrozumienie pomiędzy naszą agencją a klientem, przerodziło się w sprawne działanie i niesamowite efekty, zarówno podczas sesji jak i nagrań.
Stworzone materiały wykorzystaliśmy w następujący sposób:
- do odświeżenia profili w mediach społecznościowych Sabre Polska,
- odświeżenia stronySabre Polska na pracuj.pl oraz przygotowania nowych layoutów ogłoszeń, dedykowanych poszczególnym grupom,
- w zakładce Kariera wykorzystującej wizerunek ambasadorów, a także na nowej stronie internetowej Sabre Polska,
- do komunikacji wewnętrznej firmy,
- do kampanii rekrutacyjnej w mediach społecznościowych.
Efekty naszych działań w postaci spójnych treści graficznych Sabre i przygotowanych materiałów promocyjnych, można zobaczyć na profilach Sabre Polska w mediach społecznościowych - Facebook, LinkedIn, YouTube, a także na pracuj.pl.